3- Propòsit i hipòtesis

El propòsit d'aquesta investigació és el de demostrar si els webinars poden substituir la formació presencial per igualtat d'eficiència en la formació dels nous Enginyers Híbrids (Sáez Vacas, F. 2004).


Intentaré demostrar el que he observat amb el pas del temps (o no, quí sap?) que hi ha una sèrie de factors (socials, econòmics, culturals - principalment- i tecnològics -que afecten al professorat-) que fan del constructe webinar ser més eficient que la formació presencial i que l'eLearning.



Dit des d'una altra vessant, el webinar és el graó perdut entre la presencialitat i la virtualitat adequat per la fusió / evolució entre els constructes. (Xavier Resa dixit)


La hipòtesi neix de la premisa de que gràcies a un disseny tecnopedagògic basat en l'ús intensiu de les TICs i els seus recursos ACTUALITZATS, la formació d'aquests enginyers híbrids serà més eficient gràcies a la integració dels beneficis de la presencialitat i la virtualitat per vía dels constructe WEBINAR.


Caldrà, però, atendre de manera somera, a d'altres factors, com ara:
  • Tecnologia
  • Paradigmes de l'aprenentatge
  • Models de formació a distància
  • Dissenys tecnopedagògics
  • Models d'aprenentatge
  • Enginy (enginyers) i OpenKnowledge
Tot orientat a obtenir un alt nivell d'eficiència en la seva formació i adquisició de competències, propi d'aquest estudiant "d'alt nivell i capacitat".


Resulta obvi pensar en la dimensió de tal investigació. Per aquesta raó, plantejo desenvolupar una línia general que pugui servir de base a futurs treballs. En aquest sentit, observarem la important dosi  d'actualitat i projecció futura en l'àmbit tecnològic que permet continuïtat en l'estudi (Nota: ja he assenyalat en més ocasions que moltes investigacions trobades són obsoletes degut a les fonts de consulta, encara més obsoletes i no contrastades empíricament pels investigadors).




Sáez Vacas, F. (2004). http://www.gsi.dit.upm.es/~fsaez/OtrosArticulos/otro_articulo_13.html. Consultada el 16-3-2012