La revisió de la literatura ens ha de servir per veure si les preguntes i hipòtesis de la investigació poden ser fonamentades amb cap teoria. En aquest sentit, la nostra recerca s'ha de focalitzar en els apartats objecte d'estudi que venen reflectits en el mapa conceptual adjunt:
http://www.mindomo.com/view.htm?m=c7aacbdb53ea4d0c969441c20b98787c
NO ÉS VÀLID
En aquest punt es presenta un recull de documents recopilats de diferents fonts d'informació per ser POSTERIORMENT revisats, avaluats i, si fós el cas, continuar línies d'estudi obertes o convergents de llurs autors amb el meu treball d'investigació.
Fonts consultades
http://www.EdITLib.org
http://rusc.uoc.edu/ojs/index.php/rusc/
Documents d'interès objecte de revisió
- Cercar literatura que parli de FORMACIÓ PRESENCIAL, WEBINARS i ELEARNING vers als factors SOCIALS, CULTURALS, ECONÒMICS i TECNOLÒGICS. Deixar de banda la investigació sota factors Polítics, Legals... per la complexitat que generaríen. No obstant, caldria fer menció d'aquestes possibles línies futures d'investigació.
- Incloure els resultats de l'anàlisi sobre les motivacions de selecció d'una universitat privada del meu treball d'investigació del Màster en SIC ja que els resultats poden recolzar la ideonitat del webinar (selecció de la universitat per proximitat ...)
- Análisis del uso universitario de Plataformas de Gestión del Aprendizaje. Estudio de caso en la Universitat de València. http://www.tesisenxarxa.net/TESIS_UV/AVAILABLE/TDX-0413110-131005//clari.pdf
- La calidad en las experiencias virtuales de educación superior. http://www.uoc.edu/web/esp/art/uoc/0106024/sangra.html
- La metodología Blended e-learning aplicada a la formación universitaria como respuesta a los planteamientos de la reforma. http://www.aufop.com/aufop/uploaded_files/articulos/1229706904.pdf
- Nueva universidad ante la sociedad del conocimiento. http://www.uoc.edu/rusc/2/2/dt/esp/casas.pdf
- Competencias TIC y trabajo en equipo en entornos virtuales.http://www.uoc.edu/rusc/4/1/dt/esp/guitert_romeu_perez-mateo.html
- Las competencias profesionales y la formación universitaria: posibilidades y riesgos. http://www.um.es/ead/Red_U/m2/escudero.pdf
- La docencia online en la universidad presencial. http://dialnet.unirioja.es/servlet/articulo?codigo=2232556
- Economías del e-learning en la enseñanza superior: estrategias de implantación. http://www.uoc.edu/ojs/index.php/rusc/article/viewArticle/v2n1-taylor-osorio
- El e-learning transforma la educación superior. http://ddd.uab.cat/pub/educar/0211819Xn33p143.pdf
- El reto de ser profesor convergencia europea. http://dialnet.unirioja.es/servlet/articulo?codigo=1113402
- El uso de los foros virtuales para favorecer las actividades colaborativas. http://campus.usal.es/~teoriaeducacion/rev_numero_05/n5_art_gros_adrian.htm
- El uso educativo de las aulas virtuales emergentes en educacion superior. http://www.uoc.edu/rusc/2/2/dt/esp/barbera.pdf
- Elearning y desarrollo de competencias. http://www.iadis.net/dl/final_uploads/200607C048.pdf
- Enseñanza y aprendizaje con TIC en educación superior. http://www.uoc.edu/ojs/index.php/rusc/article/view/v3n2-ensenanza-aprendizaje-tic/v3n2-ensenanza-aprendizaje-tic
- Innovación docente en la enseñanza universitaria. http://www.uoc.edu/rusc/dt/esp/salinas1104.pdf
- Entornos de aprendizaje mixto en educación superior. http://www.utpl.edu.ec/ried/images/pdfs/volumen11/bartolome.pdf
- La investigación sobre nuestros alumnos en pro de una mayor eficiencia en la enseñanza universitaria. http://www.investigacion-psicopedagogica.org/revista/articulos/5/espannol/Art_5_36.pdf
- Gestión de contenidos en la universidad-conclusiones. http://www.uoc.edu/rusc/2/2/dt/esp/conclusiones.pdf
- La evaluación por competencias en la educación superior. http://www.ugr.es/~recfpro/rev123COL1.pdf
- Nuevas aportaciones didácticas de los laboratorios virtuales - Física-. http://www.uv.es/eees/archivo/286.pdf
- ok-El e-learning transforma la educación superior. http://ddd.uab.cat/pub/educar/0211819Xn33p143.pdf
- ok-INGENIERIA-formación y evaluación en competencias genéricas. http://www.lacuestionuniversitaria.upm.es/web/grafica/articulos/imgs_boletin_5/pdfs/LCU5-4.pdf
- ok- La formación en red como objeto de estudio. http://rusc.uoc.edu/ojs/index.php/rusc/article/viewFile/v7n2-suarez/v7n2-suarez
- LA FORMACIÓN DEL PROFESORADO UNIVERSITARIO PARA LA INNOVACIÓN EN EL MARCO DE LA INTEGRACIÓN DEL ESPACIO EUROPEO DE EDUCACIÓN SUPERIOR. http://www.revistaeducacion.mec.es/re337/re337_04.pdf
- ¿Hacia dónde camina la Universidad?. Reflexiones acerca del EEES. http://dialnet.unirioja.es/servlet/dcfichero_articulo?codigo=1113404&orden=63531
- Innovación docente y uso de las TIC en enseñanza universitaria. http://www.uoc.edu/rusc/dt/esp/salinas1104.pdf
- El uso de sistemas de b-learning en la enseñanza universitaria. http://www.ice.upm.es/wps/jlbr/Documentacion/Uso_b-LearComu.pdf
Gestor bibliogràfic ZOTERO: www.zotero.org
Mapes conceptuals: www.mindomo.com
Gestor de blogs: www.blogger.com
Gestor de wikis: www.wikispaces.com
Publicació en xarxes socials: www.facebook.es i Twitter
D'altres: gestors de documentació.